O slabostima i prednostima domaće mesne industrije, zajedno s vodećim ljudima iz mesne djelatnosti, govorio je direktor prerade mesa Histrisa, Dalibor Matišić.
Bogati program događaja za sve zaljubljenike u gastronomiju dodatno su obogatila iskustva lidera najvećih kompanija iz sektora proizvodnje i maloprodaje prehrambenih proizvoda. Tako je krilatica “Od polja do stola” dobila svoju potpunu afirmaciju kroz brojne prezentacije i panel diskusije vodećih ljudi iz poljoprivredno-prehrambene industrije i maloprodaje.
Stočarstvo se sve snažnije smanjuje u svijetu, a farme sve više propadaju. Pogotovo u Europskoj uniji čija je zelena politika označila proizvodnju mesa, mlijeka i jaja kao velike zagađivače. Ukupna proizvodnja mesa u svijetu vrijedna je 900 milijardi dolara, a EU i svijet sve se više okreću zamjenskim proizvodima za meso, čija je vrijednost proizvodnje danas oko šest milijardi dolara. Hrana na bazi biljnih proteina ima godišnji rast od čak 10 do 20%, dok 80% svjetske populacije koketira s hranom na bazi biljnih proteina. U Hrvatskoj sve je više fleksitarijanaca, odnosno onih koji uglavnom jedu hranu biljnog porijekla, no povremeno i prigodno jedu i meso.
Rat u Ukrajini i korona kriza pokazali su svu osjetljivost i krhkost globalnog lanca opskrbe, a rast cijena i najave moguće nestašice mesa sve više plaše potrošače. Kakva je situacija u Hrvatskoj i kako domaća mesna industrija odgovora na ove tektonske promjene, doznali smo od Slavena Ružića, predsjednika Uprave PIK Vrbovec, Dalibora Matišića, direktora prerade mesa u Histrisu te Igora Miljaka, predsjednika Uprave PPK karlovačka mesna industrija d.d. na poučnom panelu „ Meeting about meat – Slabosti i prednosti domaće mesne industrije“ koji je moderirao Miroslav Kuskunović, direktor PR agencije Kombinat 1969.
Kada bismo Weekend Food Festival morali opisati kroz jedno jelo, bio bi to prije svega obrok s jako puno vrhunskih začina iz svih krajeva svijeta baš poput najeminentnijih chefova koji su u Rovinj doputovali iz Danske, Italije, Španjolske, Izraela, Turske, Slovenije i drugih zemalja. No, kada biste kušali to jelo, tek onda biste uvidjeli o kakvoj se poslastici i dobrom temeljcu zapravo radi. Jelo je to pripremljeno po dobro osmišljenoj recepturi koja je ove godine oplemenjena spajanjem ključnih aktera domaće prehrambene industrije, ali i maloprodaje. Ako bismo upotrijebili krilaticu “Od polja do stola” onda se može reći kako je Ja TRGOVAC ove godine kao programski partner festivala zaokružio tu priču te je kroz brojne prezentacije i panel diskusije pronio glas o izazovima koji stoje na tom putu hrane do stolova chefova ili krajnjih konzumenata. Iziskivalo je to veliki trud cijeloga tima koji je uspio dogovoriti dolazak istinskih lidera hrvatske prehrambene industrije i maloprodaje koji su dali svoj prepoznatljivi pečat cijelom festivalskom programu.